Sunday, May 1, 2016

Produk D'Herbs untuk jerawat..sejauh mana keberkesanannya

Produk D'Herbs yang diasaskan oleh jutawan muda tempatan, Dato' Alif Syukri ini memang sedang meletop-letop di pasaran. Maka tak hairanlah kenapa beliau menjadi salah seorang usahawan tempatan antar yang terkaya di Malaysia dalam bidang kosmetik. Kalau kita tengok tv pun hampir setiap stesyen menyiarkan iklan 'terlajak laris' sampai naik muak mendengarnya...hehe.

Kali ini saya nak bercerita mengenai salah satu produk D'Herb yang dikatakan mampu merawat masalah jerawat di muka. Sejauh manakah keberkesanannya? Ia sebenarnya bergantung kepada jenis kulit kita. Maklumlah, semua manusia ini memiliki jenis kulit yang berbeze-beze. Ada yang kering dan ada yang berminyak. Kalau orang yang aktif melakukan aktiviti luar pula, memang agak berminyak lah muka tu sebab terlalu banyak berpeluh. Dan bagi budak remaja yang baru mencapai akil baligh pun berpotensi juga untuk mengalami masalah jerawat walaupun pertumbuhan jerawat itu sesuatu yang normal. Ianya disebabkan oleh hormon yang kurang seimbang ketika akil baligh.

Krim Lunas Jerawat D'Herbs
Nah, ini lah dia produk D'Herbs yang dikatakan mampu menyelesaikan masalah jerawat. Bukan sahaja jerawat malah ia juga mampu mengatasi masalah resdung. Ia dihasilkan dari gabungan beberapa herba-herba tradisional yang berfungsi untuk mencuci,menyegar,mengeringkan jerawat sekali gus mengembalikan keremajaan kulit.Ia sesuai digunakan oleh smua peringkat umur terutamanya bagi kulit berminyak.Sesuai untuk lelaki dan wanita.
Krim Lunas Jerawat D'Herbs
Produk ini datang dalam bentuk krim dan digunakan pada waktu malam sahaja. Sapukan krim tersebut di bahagian yang ditumbuhi jerawat dan kesannya boleh dilihat dalam tempoh seminggu. Menurut testimoni pengguna, apabila memakai krim ini, mereka akan merasa sangat segar dan sejuk di muka. Ada rasa gatal pada mulanya tapi ia beransur hilang selepas menggunakan produk ini selepas beberapa hari.

Korang boleh terjah beberapa blog testimoni pengguna seperti di SINI, SINI, dan SINI. Namun satu perkara yang saya nasihatkan ialah, sekiranya kesan gatal berpanjangan, korang cubalah minta nasihat dari pakar atau tanya doktor di farmasi berdekatan. Mungkin kulit korang mengalami alahan terhadap krim-krim tertentu. Ye lah, bukan semua kulit sesuai untuk menggunakan produk D'Herbs untuk jerawat ni.

Sekian untuk perkongsian.

Lagi Info Menarik:
> Wow! Wajah ahli silap mata ini memang cun melecun lah
> Nak makan makanan bergoreng Nando's lagi? Tak takut nanti muka berjerawat ker?